كمپين تبليغاتي اوباما بار ديگر مورد توجه بسياري از رسانه هاي جهان قرار گرفت. اين كمپين در پنجاه و شمشمین جشنواره بين المللي شيرهاي طلائي كن كه پس از جشنواره فيلم در شهر كن برگزار شد، بار ديگر برند اوباما را بر سر زبان ها انداخت.

كمپين انتخاباتي اوباما جايزه هاي تيتانيومي و شيرهاي مشترك را از آن خود كرد. جايزه تيتانيوم به كاري داده مي شود كه حرکتی جديد را سبب شود و شيرهاي مشترك نيز به كمپيني تعلق مي گيرد كه سه يا تعداد بيشتري رسانه نظير تلويزيون، مطبوعات و اينترنت را به گونه اي خلاقانه و با توجه به فن آوري هاي روز به كارگيرد.

اين كمپين با شعار"تغييري كه ما نياز داريم" با شرحي از زندگي اوباما به راي دهندگان آغاز شده و سپس راي دهندگان وفادار به دموكرات ها و بعد راي دهندگان مستقل و در نهايت هم وفادران به جمهوريخواهان را مورد هدف قرار داد.

كمپين اوباما علاوه بر صرف هزينه ميليوني، توانست ميليون ها دلار كمك نيز جذب كند.

براي من هنوز سوال است كه واقعا تاثير كمپين اوباما منحصر به تاكتيك هاي خود كمپين بود، يا آمادگي مردم آمريكا و وضعيت سياسي اين كشور، تاثير اصلي را داشته و بنابراين هر كمپيني ديگري مي توانست به اين موفقيت برسد؟

به هر حال اين چيزي است كه شايد بتوان تهش را در چند نظرسنجي و تحقيق كيفي درآورد. به نظر مي رسد كه گرفتن كمپين موسوي در رقابت هاي انتخاباتي ( رنگ سبز و بقيه قضايا... ) با توجه به انتقادهايي كه پيش از برگزاري انتخابات در مورد استراتژي هاي تبليغاتي و رسانه هاي مورد نظر وي وجود داشت، از اين نظر به كمپين اوباما شباهت دارد. اظهارات خود موسوي در مورد غافلگير شدن بعد از انتخابات ( قطع پيامك ها و ... ) هم شايد گواه ديگري بر تاثيرگذاري عوامل ديگري غير از برنامه هاي تبليغاتي و رسانه اي موسوي بر محبوبيت وي باشد. البته نمي توان از تاكتيك تبليغ دهان به دهان وي بي تفاوت گذشت.

نظر جالب دو كارشناس در مورد كمپين اوباما در انتخابات 2008 آمريكا:

پراسون جوشي، يكي از اعضاي هيات ژوري شیرهای طلائی: اوباما برندي بود كه علاوه بر صاحب برند، توسط مخاطبينش خلق شد.

ادموند چو، مدير خلاقيت شركت ساچي و ساچي: اوباما براي انتخاباتي در آمريكا رقابت كرد، اما بعدا در چين هم طرفدار پيدا كرد. اين بيانگر برد جهاني او است.