تبليغات مناسبتي+ خلاقيت
بسياري معتقد هستند كه يك كار تبليغاتي قوي سريع ترين راه براي انتقال پيام است. حالا اگر آثار تبليغاتي به نوعي با مناسبت هايي كه براي مخاطبين اهميت داشته و خاطره انگيز هستند پيوند بخورند، مسلما اثربخشي بيشتري خواهند داشت.
ما در كشور مناسبت خيزي زندگي مي كنيم. البته تيزرها يا ساير تبليغات مناسبتي در ايران معمولا با تبريكي خشك و خالي يا نهايتا نويد فروشي ويژه همراه هستند كه به هيچ وجه جذابيت ندارند. در واقع اين آثار فاقد عنصر خلاقيت هستند و گاهي چنان اجراي بدي پيدا مي كنند كه به ضد تبليغ تبديل مي شوند. علت چيست؟ فرهنگ به كارگيري از خلاقيت براي اثربخشي بهتر، در آثار تبليغاتي ايران تازه در حال فراگير شدن است. با این حال اين فرهنگ در مناسبت ها به كلي فراموش و فقط ديده شدن صرف اثربخش تلقي مي شود.
برخي از موسسات و شركت هاي خارجي تلاش كرده اند كه عيد كريسمس را با مشتريان و مخاطبان خود جشن بگيرند. بنابراين از عنصر خلاقيت كمك گرفته شده تا حافظه مخاطبين در مورد مفاهيم، نشانه ها، رمزها، رنگ ها و ... كريسمس تحريك شوند و اين آثار را به يادماندي كنند. نمونه هايي از اين تلاش ها را اينجا و اينجا بينيد.