شناخت بی واسطه
گاهی یک عکس مفاهیمی را بیان می کند که زبان از شرحش قاصر است. این ویژگی در مورد یک تصویر یا کلیپ تبلیغاتی هم صدق می کند. به این معنی که در مواردی خالق یک اثر تبلیغی تلاش می کند بیش از هر چیز احساسات مخاطب را هدف بگیرد و بر باور او تاثیر بگذارد. در راستای این مفهوم چند روز پیش در بروشور یکی از شرکت های تبلیغی که به ادعای خودش هم در ایران و هم در دوبی فعالیت دارد، مطلب کوتاهی را دیدم که به نظرم آمد بازگو کردنش خالی از لطف و البته عبرت آموزی نیست:
"اگر روبروی تصویری قرار بگیریم که که دریای بالکان را نشان داده است، اما در زیر تصویر نوشته شده باشد: صحرای سینا، ما بی درنگ آن چه تصویر بیان می کند، می پذیریم چراکه شناخت از راه تصاویر، شناختی بی واسطه، مستقل و از همین رو مطمئن ترین روش دریافت است."
+ نوشته شده در جمعه هفدهم شهریور ۱۳۸۵ ساعت توسط حسن
|