ضد تبليغ
اين هم چند نمونه از مبارزات عليه مصرف گرايي و تبليغ:
Ø سازمان نقطه سفيد ( white Dot )، در انگلستان. همان نقطه اي كه قديمي ها وقتي تلويزيونشان را خاموش مي كردند، براي لحظه اي روي صفحه ظاهر و محو مي شد.
Ø هفته تلويزيون را خاموش كنيد ( TV Turnoff ) در آمريكا. از هفته آخر آوريل آغاز مي شود. اين سازمان فعلا 24 ميليون عضو دارد
Ø روز چيزي نخريد ( Buy Nothing Day ) در آمريكا و كانادا. يك روز پس از روز شكرگذاري برگزار مي شود و حاميان دست به تظاهرات خياباني مي زنند تا اين روز بيشتر تبليغ شود.
يكي از اهداف بازاريابي در فروش محصولات كه بسياري از متخصصين اين رشته تبليغ مي كنند، افزايش مصرف گرايي است. كاتلر مي فرمايند ( نقل به مضمون ) كه بازاريابي موفق بازاريابي است كه بتواند علاوه بر فروش بالا به روند مصرف گرايي در جامعه كمك كند.
اين پست را گذاشتم كه ببينيد در زندگي فقط آگهي ها نيستند كه مثل خوره روح را در انزوا مي خورند. ضدآگهي هايي هم هستند كه هر روز طرفداران بيشتري پيدا مي كنند.
بازهم در اين مورد مي نويسم.